Gezond en goed voor de weerstand!

Ontbijten met havermout zorgt ervoor dat je de dag gezond begint. Je kunt de havermout koken met melk of je kunt het door de yoghurt doen. Havermout bevat veel goede vezels wat een gunstig effect heeft op het cholesterol en zorgt voor een verzadigd gevoel zodat je minder snel trek krijgt.

Door de goede koolhydraten die erin zitten zijn er aanwijzingen dat het ook een gunstig effect heeft op de bloedsuikerspiegel. Maar dat is nog niet alles. Havermout bevat ook antioxidanten zit boordevol vitaminen en mineralen. Oftewel: goed voor de gezondheid én de weerstand.

Let op als je havermout (en andere ontbijtgranen) gebruikt; koop alleen de pure havermout. Dus geen Cruesli en allerlei andere pakken troep waar vaak ontzettend veel suiker in zit!

Ingrediënten:

• 200 ml sojamelk, havermelk, amandelmelk of rijstmelk

• 4 eetlepels havermout*

• 2 á 3 gedroogde abrikozen of vijgen

• kaneel

* i.p.v. havermout(vlokken), kun je ook quinoa- of gierstvlokken gebruiken

Bereiding:

1. Doe de melk, quinoa en in stukjes gesneden abrikozen in een steelpan.

2. Verwarm tegen het kookpunt aan.

3. Draai het vuur lager en laat de pap op een sudderplaatje 10-15 minuten gaar worden.

4. Bestrooi de pap (eventueel) met kaneel.

5. Klaar!